Contact Us

Ελλαδα

Θεσσαλονίκη, Κέντρο
Ελ. Βενιζέλου 8

Phone

2310 28 13 75

Email

contact@vibrand.gr

Follow us

Ο Salvador Dali είναι η ιδιοφυΐα πίσω από το logo της Chupa Chups.

Η συναρπαστική ιστορία του πως ο Salvador Dalí κατασκεύασε το εμβληματικό λογότυπο της Chupa Chups.

Η Chupa Chups, ιδρύθηκε από τον Enric Bernat το 1950 στην Ισπανία και έχει σημαντική παρουσία παγκοσμίως, διανέμοντας 12 εκατομμύρια γλειφιτζούρια καθημερινά σε 108 χώρες.

Η επιτυχία της λοιπόν είναι δεδομένη.

Αυτό που ξεχωρίζει την Chupa Chups είναι η σταθερή δέσμευσή της στο αρχικό της logo, όπως η Coca-Cola, η Nike, η Apple και η Lego.

Αυτή η σταθερή ταυτότητα του brand  οφείλεται στον Salvador Dalí, τον διάσημο καλλιτέχνη που έδωσε τη δημιουργική του πινελιά στο logo της.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως το logo Chupa Chups είναι ένα από τα πιο αναγνωρισμένα στον κόσμο; Πολύ  πιθανό. Είναι όντως ο Salvador Dalí υπεύθυνος για την τόσο μεγάλη επιτυχία;

Πάμε να δούμε αναλυτικά:

Το ταξίδι της Chupa Chups ξεκίνησε το 1950 όταν ο Enric Bernat, εγγονός του ζαχαροπλάστη Josep Bernat, αποφάσισε να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση. Σε ηλικία 26 ετών ίδρυσε την Productos Bernat σε συνεργασία με τη Nuria Serra, κόρη ζαχαροπλάστη της Βαρκελώνης. Ειδικεύονταν στις “peladillas”, κουφέτα που συνήθως σερβίρονταν κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και προσφέρονταν ως δώρα βάπτισης.

Το 1958, ο Enric Bernat ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της Granja de Asturias, επηρεασμένος από τον επιχειρηματία Domingo Massanes. Ξεκίνησε μια μελέτη που διεξήχθη από μια γαλλική εταιρεία συμβούλων σχετικά με τις συνήθειες κατανάλωσης ζαχαρωτών. Η μελέτη αποκάλυψε ότι το 67% των καταναλωτών καραμέλας ήταν κάτω των 16 ετών και ότι τα χέρια τους κολλούσαν όταν απολάμβαναν γλυκά. Αυτή η γνώση οδήγησε τον Enric Bernat να εισαγάγει τη στρογγυλή καραμέλα σε ένα ραβδί, παρόμοια με τα Dum-Dums που εφευρέθηκε από την αμερικανική εταιρεία Akron Candy το 1924. Η διαφορά ήταν ότι η Akron Candy χρησιμοποιούσε ξύλινα ραβδιά, ενώ ο Enric επέλεξε το πλαστικό. Για να εξαλείψει τον ανταγωνισμό στην Ισπανία, απέκτησε πατέντα ευρεσιτεχνίας το 1959.

Το 1958, το γλειφιτζούρι άρχισε να πωλείται ως “Chups”, και χάρη στις ραδιοφωνικές διαφημίσεις που φώναζαν επανειλημμένα “Chupa… Chups!”, το κοινό άρχισε να το αποκαλεί με αυτό το όνομα. Το 1961, αγκάλιασαν επίσημα την τάση και από την εταιρεία και το μετονόμασαν σε “Chupa Chups”, με το σλόγκαν “It’s round and lasts long, Chupa Chups”, με ένα λογότυπο με “Chupa” σε μαύρο και “Chups” σε κόκκινο και κίτρινο φόντο.

Ο Enric Bernat αναγνώρισε την ανάγκη για διεθνή επέκταση και αυτό απαιτούσε μια ανανέωση της επωνυμίας για την προσέλκυση νέων πελατών. Για να το πετύχει αυτό, πλησίασε τον Salvador Dalí που ήταν ήδη ιδιαίτερα γνωστός εκείνη την εποχή.

Το project ήταν απλό αλλά έξυπνο: Η δημιουργία ενός αξιόλογου logo  που θα βοηθούσε την επωνυμία να πετύχει τους στόχους της. Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης συμφώνησε και με αντάλλαγμα μια σημαντική αμοιβή, έκανε τα μαγικά του. Του πήρε λιγότερο από μία ώρα για να φτιάξει το εμβληματικό logo της μαργαρίτας σε μια χαρτοπετσέτα.

Οι αλλαγές που έκανε ο Νταλί ήταν έξυπνες. Απλοποίησε το logo χρησιμοποιώντας μόνο κόκκινο χρώμα σε κίτρινο φόντο, εξαλείφοντας το προηγούμενο τρίχρωμο σχέδιο. Εισήγαγε το χαρακτηριστικό σχήμα λουλουδιών που το περιβάλλει, και είναι καθοριστικό χαρακτηριστικό της ταυτότητας του Chupa Chups. Τέλος, συμβούλεψε τον Enric να τοποθετήσει το λογότυπο στο πάνω μέρος της συσκευασίας για μεγαλύτερη ορατότητα.

Αυτή η νέα εικόνα της μάρκας έθεσε τα θεμέλια για το διεθνές ταξίδι της Chupa Chups. Ο Enric εισήγαγε το επανασχεδιασμένο logo σε όλη την Ευρώπη και έκανε μια πρώιμη είσοδο στην ιαπωνική αγορά το 1977. Ακολούθησε επιτυχία σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών (1980), της Γερμανίας (1982), της Ρωσίας (1989), της Κίνας (1994) και του Μεξικού (1996), καλύπτοντας τελικά 108 χώρες.

Εξέχουσες προσωπικότητες όπως ο Johan Cruyff, η Mariah Carey, οι Spice Girls, ο Harrison Ford, η Esther Cañadas, ο Giorgio Armani και ο Jorge Lorenzo έχουν πρωταγωνιστήσει στις διαφημιστικές καμπάνιες της Chupa Chups.

Η Chupa Chups παραμένει σύμβολο καινοτομίας, σχεδίασης και νεότητας με ξεχωριστό ποπ στυλ. Η επωνυμία επεκτάθηκε στη μόδα, τηρώντας το σύνθημά της, «Ντύσου λιγότερο σοβαρά». Το 2018, το brand γιόρτασε την 60η επέτειό και οδεύει δυναμικά προς την 70η.