Κρατα το απλό
Τα περισσότερα συστήματα λειτουργούν καλύτερα εάν διατηρούνται απλά παρά πολύπλοκα. Επομένως, η απλότητα θα πρέπει να είναι βασικός στόχος στο σχεδιασμό.
Hick’s law
Ο νόμος του Hick προβλέπει ότι ο χρόνος και η προσπάθεια που χρειάζεται για να ληφθεί μια απόφαση αυξάνεται με τον αριθμό των επιλογών.
Λίγο αλλά καλό
Εστιάζοντας στις βασικές πτυχές, τα προϊόντα δεν επιβαρύνονται με ασήμαντα στοιχεία. Η χρήση πολλών ασήμαντων στοιχείων στον σχεδιασμό δημιουργεί σύγχιση και αποσπά την προσοχή από την ουσία ενός προϊόντος.
Αισθητική
Η αισθητική ποιότητα ενός προϊόντος είναι αναπόσπαστο στοιχείο της χρησιμότητάς του, διότι τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε καθημερινά επηρεάζουν το άτομο και την ευημερία μας. Όμως μόνο καλά εκτελεσμένα αντικείμενα μπορούν να είναι όμορφα.
ΙΚΕΑ
Tο φαινόμενο ikea είναι ένα γνωστό παράδειγμα πρακτικής που μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα και την αντιληπτή αξία των προϊόντων σε μεγάλο βαθμό. Οι άνθρωποι τείνουν να δίνουν υψηλή αξία σε προϊόντα που έχουν μερικώς δημιουργήσει.
Λευκός χώρος
Ο λευκός χώρος ή ο αρνητικός χώρος είναι απλώς κενός χώρος στο σχέδιο. Η ομοιόμορφη χρήση του λευκού χώρου καθιστά το περιεχόμενο στη σχεδίαση εύκολο στην σάρωση του ματιού και βελτιώνει σημαντικά την αναγνωσιμότητα.
Μακράς Διαρκείας
Ο καλός σχεδιασμός αποφεύγει να είναι επιφανειακά μοντέρνος και επομένως δεν φαίνεται ποτέ απαρχαιωμένος. Σε αντίθεση με τα trends στο σχέδιο, διαρκεί πολλά χρόνια.
Αναλογία
Η αναλογία σηματοδοτεί τι είναι σημαντικό σε ένα σχέδιο και τι όχι. Τα μεγαλύτερα στοιχεία είναι πιο σημαντικά, τα μικρότερα στοιχεία λιγότερα και ούτω καθεξής.