Γιατί η ομοιογένεια είναι σημαντική στο web design; - Vibrand

Γιατί η ομοιογένεια είναι σημαντική στο web design;

Η ομοιογένεια και η συνοχή είναι δυο λέξεις συνυφασμένες με τους κανόνες του design. Έτσι ακριβώς και στο web-design, η εμπειρία του χρήστη εξαρτάται απο τoυς δυο αυτούς θεμελιώδης παράγοντες οι οποίοι στο τέλος θα ξεχωρίσουν ένα θετικό “user experience” απο ένα αρνητικό.

Μια ιστοσελίδα είναι στην πραγματικότητα μια πηγή πληροφορίας. Ο χρήστης θα πρέπει να είναι σε θέση να βρει εύκολα την πληροφορία που αναζητά και μια σωστά δομημένη ιστοσελίδα θα κάνει την διαδικασία αυτή ευκολότερη. Σε διαφορετική περίπτωση, η εμπειρία για τον χρήστη θα είναι κακή, χρονοβόρα και ενδεχομένως να αποχωρήσει απο την ιστοσελίδα πριν λάβει την πληροφορία που αναζητούσε.

Σκεφτείτε ως παράδειγμα ένα σουπερ μάρκετ. Η οργάνωση ενός σουπερ μαρκετ βασίζεται σε μια σειρά απο κανόνες οι οποίοι στοχεύουν να κάνουν την εμπειρία του πελάτη ευκολότερη. Τίποτα δεν είναι τυχαίο: τα προϊόντα είναι ομαδοποιημένα ανα διάδρομο και υπάρχει μια λογική σειρά. Έτσι για παράδειγμα, δίπλα απο τα μακαρόνια θα βρεις τις σάλτσες. Φανταστείτε ένα ανοργάνωτο σουπερ μάρκετ με τυχαία τοποθέτηση προϊόντων στα ράφια όπου θα έπρεπε να ψάχνετε και να πηγαίνετε μπρος-πίσω στους διαδρόμους για να συγκεντρώσετε τα προϊόντα που ψάχνετε. Φανταστείτε πόσο δύσκολο θα ήταν να λάβετε την πληροφορία αν κάθε ταμπέλα με τις τιμές και τις ονομασίες των προϊόντων είχαν διαφορετικό χρώμα, γραμματοσειρά και μέγεθος.

Αντίστοιχα και στο web-design υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες οι οποίοι πρέπει να ακολουθούνται πιστά ούτως ώστε το αποτέλεσμα να παρουσιάζει συνοχή και ομοιογένεια πετυχαίνοντας το βέλτιστο user experience.

Απο ποιους παράγοντες εξαρτάται η συνοχή μιας ιστοσελίδας;

Web Elements

Τα Web-elements είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την δομή μιας ιστοσελίδας. Μια σελίδα αποτελείται απο κεφαλίδα (header), κυρίως θέμα (body), πλευρική γραμμή (sidebar), γραμμή πλοήγησης (navigation bar) και υποσέλιδο (footer). Τα στοιχεία αυτά αποτελούν τον σκελετό της ιστοσελίδας και θα πρέπει να βρίσκονται με συνέπεια στο ίδιο σημείο κάθε υπο-σελίδας ώστε να διασφαλιστεί η συνοχή.

Design

Ο οπτικός σχεδιασμός της ιστοσελίδας είναι εξίσου σημαντικός για το user experience. Ο χρήστης εξοικειώνεται με τις μικρές λεπτομέρειες της ιστοσελίδας όπως το χρώμα των συνδέσμων (links) ή την γραμματοσειρά των κειμένων. Επομένως, η συμμόρφωση με τις μικρές λεπτομέρειες δεν θα συμβάλλει απλά σε ένα εξαιρετικό σχεδιασμό, αλλά θα προσφέρει επίσης μια πιο οικεία εμπειρία στους χρήστες.

Content

Το περιεχόμενο του ιστότοπου σας θα πρέπει να ακολουθεί το design. Οι χρήστες συνηθίζουν τον τόνο και το περιεχόμενο της σελίδας σας. Εάν ο σχεδιασμός του ιστότοπου είναι φανταχτερός, τα κείμενα σας και ο τρόπος γραφής θα πρέπει να αντανακλούν σε αυτό. Αν ο σχεδιασμός είναι σοβαρός και αυστηρός το περιεχόμενο θα πρέπει να προσαρμοστεί αντίστοιχα.

Interaction

Κάθε χρήστης θα επιλέξει να αλληλεπιδράσει με τον ιστότοπό σας διαφορετικά. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο απαντά ο ιστότοπός σας θα πρέπει να είναι o ίδιος κάθε φορά. Για παράδειγμα, αν θέλετε οι εξωτερικοί σύνδεσμοι (external links) να ανοίγουν σε νέα καρτέλα, θα πρέπει να το εφαρμόζετε για όλα τα external links. Αποφασίστε επίσης στο πως θέλετε να μεγεθύνουν οι εικόνες σας είτε αυτό είναι σε νέα καρτέλα είτε σε lightbox και διατηρήστε την επιλογή σας με συνέπεια για όλες τις περιπτώσεις.

Γιατί πρέπει η σελίδα να διατηρεί την συνοχή;

Η συνοχή της ιστοσελίδας θα βοηθήσει τον επισκέπτη να εξοικειωθεί γρήγορα με αυτήν και θα κάνει την περιήγηση του ευκολότερη. Όπως ακριβώς και με το παράδειγμα του σουπερ μαρκετ, ο χρήστης θα νιώθει οικεία και θα ξέρει ακριβώς που να βρει την πληροφορία που ψάχνει. Όσο μεγαλύτερη εξοικείωση έχει ένας χρήστης με την σελίδα τόσο πιο ευχάριστη και εύκολη είναι η εμπειρία της περιήγησης και τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να επιστρέψει σε αυτήν.

Leave a Reply