Σχεδιασμός λογότυπου και ποια η διαφορά με το brand σας συνολικά - Vibrand

Σχεδιασμός λογότυπου και ποια η διαφορά με το brand σας συνολικά

Αρχικά σας καλωσορίζω στο blog της Vibrand. Εδώ θα αναπτύσσονται ιδέες της ομάδας και δικές μου σχετικά με θέματα που μας απασχολούν, επηρεάζουν, εμπνεόυν μέσα από την κοινωνία και τη καθημερινότητα. Θέματα που δεν είναι καθόλου άσχετα με την επιστήμη του Branding.

Εξειδικεύομαι και μαθαίνω το Branding από το 2009. Δεν είναι πολύ, ούτε λίγο και δεν το εξετάζω χρονικά ακόμη-ακόμη. Εξετάζω όμως το πάθος μου για να αποδώσω με έναν όμορφο τρόπο στη κοινωνία τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή την προσωπική εικόνα των πελατών της εταιρείας. Βλέπω λοιπόν ότι η εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα δεν σταματα ποτέ όλα αυτά τα χρόνια και φαντάζομαι/ελπίζω να μην σταματήσει ούτε στο μέλλον.

Αυτό το blog post πρόκειται να είναι μία μικρή εισαγωγή με ανάπτυξη ιδεών μου σχετικά με το τι είναι Λογότυπο και τι Brand as a whole.

Αρχικά, το Λογότυπο σας δεν είναι το Brand as a whole.

Λογότυπο θεωρείται το σύμβολο εκείνο το οποίο επικοινωνεί μέσα από χρώμα, σχήμα, γραμματοσειρά (είτε μεμονωμένα είτε ως μίξη των ανωτέρω) την υφή της επιχείρησή σας.

Ένα λογότυπο μπορεί να φαίνεται ένα απλό σχέδιο και όντως κάποιες low budget επιχειρήσεις το προτιμούν, αλλά η σωστή κατασκευή του προϋποθέτει μία σωστή έρευνα. Μέσα από την αναζήτηση ( με συγκεκριμένα εργαλεία-μεθόδους) αρχίζετε και εσείς οι ίδιοι να αντιλαμβάνεστε το marketplace στο οποίο δρα το προϊόν, η υπηρεσία ή ακόμη και ο ίδιος σας εαυτός. Παρατηρείτε τον ανταγωνισμό μέσα από μία USP analysis και βλέπετε τα σημεία που πρέπει το Brand σας να τονίσει μέσα από μία απλή Swot. Θέτονται τα Key messages, οι Αξίες, το Όραμα και ο σκοπός ύπαρξης της και εν τέλει αποτυπώνονται ( για να το πω απλουστευμένα) στην οθόνη. Μετέπειτα στο χαρτί (έντυπος εταιρικός εξοπλισμός, packaging, labeling κ.ο.κ.)

Το brand σας είναι το σύνολο του συναισθήματος που επικοινωνείτε προς το κοινό σας.
Ο εταιρικός εξοπλισμός είναι η επικοινωνία της επιχείρησης σας μέσω της αφής με τον πελάτη.
Το λογότυπο είναι το σύμβολο (Brandmark) που σας εκπροσωπεί.

…το Λογότυπο σας δεν είναι το Brand as a whole

Στη κατασκευή λογοτύπου με επακόλουθo αρχικό στάδιο Branding περιλαμβάνεται το Brand guidelines book. Αυτό σας εξυπηρετεί στο να διατηρείτε το Brand σας «δεμένο» (consistent) και να μην αποκλίνετε χρωματικά, σχηματικά, ορίζονται branded elements, όσον αφορά τις γραμματοσειρές που χρησιμοποιούνται σε digital και σε φυσική μορφή.

Όπως αντιλαμβάνεστε το Λογότυπο είναι το πιο σημαντικό σημείο αρχής αλλά όχι το Brand σας στο σύνολο του.

Για να δομηθεί ένα σωστό Brand στο σύνολο του συνεργάζονται: Brand Analysis (ένα υπάρχει ήδη), Usp Analysis, Swot Analysis, Brand guidelines Book, Web Developers (front & back), Content marketer, Γραφίστας, Copywriter (Slogan / Tagline & Key messages). Είναι μία μακρά διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει από ένα μήνα εώς και ένα έτος σε ορισμένες περιπτώσεις (ίσως και περισσότερο) και ο στόχος του είναι το συναίσθημα που θα εκπέμπει/επικοινωνεί το Brand σας σε digital και φυσικό επίπεδο να είναι οι Αξίες, το Όραμα, ο σκοπός, το πλεονέκτημα σας έναντι του ανταγωνισμού και καταλήγουμε με το Brand plan που σας θέτει σε συγκεκριμένο position στην αγορά (positioning) μέσα από μία διαδικασία μηνών ίσως και ετών.

Καταλήγοντας, διαφορετικός είναι ο χρόνος (και το budget ) ένός όμορφου creative design Λογοτύπου και διαφορετική προσέγγιση υπάρχει ώστε να κατασκευάσεις ένα Brand as a whole.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Θα μας διαβάζετε συχνά μέσα από εδώ ακόμη και σε πιο φιλικό ύφος/τόνο μιας και βασικό συστατικό της Vibrand είναι να εκπροσωπεί τον ατόφιο και αυθεντικό χαρακτήρα όλης της ομάδας της.

Leave a Reply